Saturday, September 27, 2008

posting

memang pahang negeri idaman saya dah dapt...but..for the hospital, i still dont know.. Until today, after im calling Pn. Fariza. Saat yg dinant telah tiba.....jeng..jeng..

Me:hello, can i talk with pn. fariza plzz..
People 1: Hold on
Me: Pn, Fariza..i'am....who had been posted to pahang, may i no my hospital placement??
Pn. Fariza: U from trg, rite??
Me: Ya..
Pn. Fariza: U got temerloh
Me:Gulp...(muke x de prasaan), tq pn..(letak tepon)

Saat pertama kali i dbgtau dpt temerloh..my mind empty??where this hosp was?? i need to survive again, rite???

Then, im telling k.ma, told about this and then she reply my mesej:: Jauuunnyerr, tp x pe..hospital ni baqu lg, mcam ampuan afzan... For me that's ok..walaupun hati terase berat..cool down, yanie...

My big boss, a.jas yang suke sangt tengok saya dpt jauh2 tu x dberitahu lg..coz aqi ni a.jas n family balk umah family k.izan.. kalo la encik mohamad jasmadi tu dapat tau, mest die gelakkan kat saye..sebab selepas sy dberitahu dpt pahang, he told k.izan n me::

a.jas: hurm..kalo adeq dpt mentakab, belah2 temerloh tue, bagus jugak..
k.izan: kalo dpt ktn tue, dekat la ckit..senang nk blk
Me: mane2 pun x pe..

Imagine after he know about this news..confim he will say like this; 'abang dah kate dah, masin mulut abang nih..me:hu..hu..i cant' imagine my life after this!!

and this morning, i'm ym with my older school frenzz telling about this.and he told me, u r still single, no matter la kat mane pun..dulu kat s.alam tu lg jauh...sejuk hati saya mendengarnye..hu..hu

my conclusion: Allah lagi mengatahui ape yang terbek untuk saya.. memang tahun nie banyak dugaan saya hadapi..dan apa yg saya hajati belum tercapai lagi..bukan bermakna Allah tidak sayangkan saya tetapi Dia mahu saya lebih kuat dan cekal..InsyaAllah..suatu hari nant pasti saya akan kecapinya..Bukankah Allah itu maha Mengasihi akan hamba2Nya...Jadi, jagn terlepas dari terus berdoa dan bertawakkal..

Selamat Hari Raya.Maaf Zahir Batin..Untuk ph210 batch 04/08, selamat bertugas..